Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013

Με ένα «κλικ» στον κόσμο του Βυζαντίου


Μέσα από την ιστοσελίδα τα παιδιά μαθαίνουν ακόμα και να ζωγραφίζουν βυζαντινές εικόνες
Μέσα από την ιστοσελίδα τα παιδιά μαθαίνουν ακόμα και να ζωγραφίζουν βυζαντινές εικόνες

Τσίροι, σαρδέλες, χταπόδια, καλαμάρια, σουπιές, παστά ψάρια. Ασβεστότυρο. Μαρούλια, λάχανα, σπανάκι, κρεμμύδια και άλλα λαχανικά, φρέσκα ή σε τουρσί, φασόλια, φακές, ρεβίθια, κουκιά, γάλα, αβγά. 

Και για επιδόρπιο, φρέσκα φρούτα και γλυκά με μέλι και ξηρούς καρπούς. Αυτά περιελάμβανε το διαιτολόγιο των Βυζαντινών, ιδίως όσων ανήκαν σε φτωχά στρώματα. Οι πλούσιοι έτρωγαν κρέας, μεγαλύτερα και ακριβά ψάρια, βλάχικο και κρητικό τυρί. Αν και έτρωγαν απλά, η χρήση καρυκευμάτων (αλάτι, πιπέρι, κανέλα, γαρίφαλο, ξίδι, σκόρδο) και αρωματικών (άνηθος, μάραθος, δεντρολίβανο, ρίγανη, κάππαρη) έδινε γεύση στα φαγητά τους. Η πιο διαδεδομένη πάντως σάλτσα τους, ο γάρος, που παρασκευαζόταν από ψάρια και εντόσθια ψαριών, αλάτι και παλιό κρασί, φαίνεται ότι αποτελούσε το κύριο μέσο για να νοστιμίσουν όλων των ειδών τα φαγητά. Σήμερα δεν χρησιμοποιείται πια.
Αυτές τις πληροφορίες, όπως και πολλές ακόμα, για τη ζωή, τα ήθη, τα έθιμα, τις γιορτές και τις ενασχολήσεις των Βυζαντινών, μπορεί να βρει κάθε ενδιαφερόμενος σε μια εξαιρετική ιστοσελίδα. Τη δημιούργησε το Ευρωπαϊκό Κέντρο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων και την τιτλοφόρησε «Εξερευνώντας τον κόσμο του Βυζαντίου» (www.exploringbyzantium.gr).
Το νέο πόρταλ, που ολοκληρώθηκε πρόσφατα, θα παρουσιαστεί σε σχετική ημερίδα που διοργανώνει το ΕΚΒΜΜ, την ερχόμενη Τρίτη το πρωί, στο αμφιθέατρο της Γ.Γ. Πολιτισμού.

Εξερευνώντας το Βυζάντιο
Το έργο «Εξερευνώντας τον κόσμο του Βυζαντίου» επιδιώκει να δημιουργήσει έναν διαδικτυακό πολυχώρο, ελεύθερα προσβάσιμο, ο οποίος θα αποτελέσει βασική πηγή πληροφόρησης για τον βυζαντινό πολιτισμό και μάλιστα σε δύο γλώσσες (ελληνικά-αγγλικά). Οι υπηρεσίες που προσφέρει το πόρταλ «Εξερευνώντας τον κόσμο του Βυζαντίου» είναι τέσσερις:
Η πρώτη έχει τη μορφή τριών προτεινόμενων ταξιδιωτικών διαδρομών σε βυζαντινές πόλεις (σταθμούς), όπου ο επισκέπτης προσλαμβάνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τα βυζαντινά μνημεία κάθε σταθμού με τη χρήση πολύμορφου υλικού (εικόνα, βίντεο, σχέδια, ψηφιακά πανοράματα).
Η δεύτερη προσφέρεται με τη μορφή μελέτης σε ποικίλο βάθος συγκεκριμένων θεμάτων, ανάλογα με τα είδη των χρηστών (εξειδικευμένο κοινό, μαθητές, και ευρύ κοινό). Η τρίτη προσφέρεται με τη μορφή οκτώ εκπαιδευτικών παιχνιδιών για παιδιά ηλικίας 5-8 και 9-14 ετών. Μπορούν να μάθουν παίζοντας και να παίξουν μαθαίνοντας.
Τέλος, η τέταρτη υπηρεσία προσφέρεται με τη μορφή τριών ραδιοφωνικών εκπομπών, οι οποίες περιλαμβάνουν ιστορικά κείμενα και ένα παραμύθι που σχετίζονται με θέματα του βυζαντινού πολιτισμού (στο Διαδίκτυο και σε PDA).



Πηγή : ethnos.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου