Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2013

32 υπογραφές για μία σημαία



Το «τέρας» της γραφειοκρατίας για τη νηολόγηση πλοίων υπό ελληνική σημαία, όπου απαιτούνται 32 υπογραφές, προσπαθούν να πατάξουν τα υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας.
Χθες, ο υπουργός Ναυτιλίας, Κωστής Μουσουρούλης, παρουσίασε στον υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, το πλαίσιο για την ενίσχυση του εθνικού νηολογίου. Αυτό προβλέπει τη δημιουργία «Ειδικής Υπηρεσίας Μίας Στάσης» (One-stop-shop) και σε μεταγενέστερο στάδιο το «e-Νηολόγιο», ώστε η όλη διαχείριση των εγγράφων-δικαιολογητικών να γίνεται ηλεκτρονικά. Στα άμεσα σχέδια του υπουργείου είναι και η δημιουργία μονάδων εξυπηρέτησης πλοίων και ναυτικών, δηλαδή ένα «ναυτιλιακό ΚΕΠ».
Συνοπτικά, οι απαραίτητες παρεμβάσεις εντοπίζονται σε τρεις άξονες:
α) στην αποτελεσματικότερη οργάνωση και τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των ενδιαφερομένων,
β) στη σύντμηση του χρονικού διαστήματος που απαιτείται για την έκδοση της εγκριτικής πράξης νηολόγησης,
γ) στην περαιτέρω αναγνωρισιμότητα του ελληνικού νηολογίου διεθνώς.
Το σχέδιο για το ελληνικό νηολόγιο έχει γίνει κατ' αρχήν αποδεκτό από τα μέλη της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, αν και ο ελληνόκτητος στόλος κατέχει την 1η θέση παγκοσμίως με 3.760 πλοία ελληνικών συμφερόντων (αντιπροσωπεύουν το 15% της παγκόσμιας χωρητικότητας), ωστόσο μόλις τα 862 πλοία (23%) φέρουν την ελληνική σημαία! Το 2008 ελληνική σημαία έφεραν 980 πλοία και το 2009 1.121 πλοία. Σε παγκόσμια κλίμακα, το ελληνικό νηολόγιο είναι το 7ο μεγαλύτερο ως προς τη μεταφορική ικανότητα.
Εκτιμάται ότι περίπου 60.000 εργαζόμενοι απασχολούνται σε ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες και έως 140.000 εργαζόμενοι σε συναφείς με τη ναυτιλία κλάδους. Η συμβολή του κλάδου στην εγχώρια οικονομία ανέρχεται στο 4,3% επί του ΑΕΠ το 2010, από 2,4 % το 2000.
Ερχεται και το τέλος για τα σκάφη αναψυχής
* Στην τροπολογία του υπουργείου Ναυτιλίας που αποσύρθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο αναμένεται να στηριχθεί το τέλος παραμονής και πλόων για τα σκάφη αναψυχής.
Το τέλος υπολογίζεται σε ετήσια βάση και καταβάλλεται για χρονικό διάστημα ενός, τριών, έξι ή δώδεκα μηνών, ανάλογα με το χρόνο παραμονής του πλοίου στα ελληνικά χωρικά ύδατα. Για τον υπολογισμό του τέλους θα λαμβάνεται υπόψη το ολικό μήκος του πλοίου.
Για τα μηχανοκίνητα ιδιωτικά πλοία, το ΤΠΠ εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 200 ευρώ ανά μέτρο από τα 12 ώς τα 15 μέτρα, στα 300 ευρώ από τα 15 ώς τα 20 μέτρα, στα 400 ευρώ από τα 20 ώς τα 24 μέτρα και στα 500 ευρώ από 24 μέτρα και πάνω.
Για τα ιστιοφόρα ιδιωτικά πλοία, το ΤΠΠ εκτιμάται στα 200 ευρώ ανά μέτρο από τα 15 ώς τα 20 μέτρα, στα 300 ευρώ από τα 20 ώς τα 25 μέτρα και στα 400 ευρώ από τα 25 μέτρα και πάνω. Φ.ΦΩΤ.





Πηγή : enet.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου