Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2013

Η νέα μηχανή αναζήτησης του Facebook

Mark Zuckerberg speaks with journalists after introducing Graph Search at Facebook’s headquarters in Menlo Park, Calif.
Ο Mark Zuckerberg ανακοινώνει στους δημοσιογράφους την Graph Search στην έδρα του Facebook στο Menlo Park της Καλιφόρνια.

Σε μια προσπάθεια να καταστεί το περιεχόμενο και οι προτιμήσεις των 1 δισ. χρηστών του πιο ανιχνεύσιμες, το Facebook (FB) ανακοίνωσε μόλις ένα νέο feature που ονομάζεται Graph Search -μια πολυαναμενόμενη προσπάθεια για τη βελτίωση της έως τώρα όχι μέγιστης απόδοσης υφιστάμενης μηχανής αναζήτησης. Εάν έχει καλή υποδοχή από τους χρήστες, το εργαλείο, το οποίο η εταιρεία λέει ότι θα λειτουργήσει για μία μικρή δοκιμαστική περίοδο στην ιστοσελίδα για αγγλόφωνους χρήστες, μπορεί να προκαλέσει μία σειρά από άλλες εταιρείες του διαδικτύου, από την ανταγωνίστρια Google (GOOG) έως τις ιστοσελίδες αξιολόγησης όπως η Yelp (YELP), ή ακόμα και ιστοσελίδες video streaming όπως η Netflix (NFLX).

Το Graph Search, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ο Διευθύνων Σύμβουλος του Facebook Mark Zuckerberg στη νέα έδρα της εταιρείας στο Menlo Park της Καλιφόρνια, προσφέρει μια διαφορετική εμπειρία από το είδος της αναζήτησης στο διαδίκτυο που παρέχει η Google, η οποία μπορεί να επιστρέφει με μία ατελείωτη σειρά από links. Το νέο feature, σε πρώτη φάση, θα ανταποκρίνεται σε πιο συγκεκριμένες αναζητήσεις που σχετίζονται με τέσσερα θέματα -πρόσωπα, μέρη, φωτογραφίες και ενδιαφέροντα- και θα δίνει αποτελέσματα που θα υπόκεινται στους περιορισμούς που έχουν τεθεί από τα περιεχόμενα και τις προτιμήσεις της κοινότητας αυτού που κάνει την έρευνα στο κοινωνικό δίκτυο.

«Δεν φτιάχνουμε το ευρετήριο του Ίντερνετ», δήλωσε ο Zuckerberg. «Φτιάχνουμε το ευρετήριο του δικού μας χάρτη για το [κοινωνικό] γράφημα». Οι χρήστες μπορούν να περιηγηθούν μέσα από τις 240 δισεκατομμύρια φωτογραφίες στο δίκτυο, τα τρισεκατομμύρια των «likes» των χρηστών και τις συνδέσεις μεταξύ χρηστών. Όμως, μπορούν να δουν μόνο το περιεχόμενο που οι χρήστες έχουν ορίσει είτε ως ανοιχτό σε όλους ή /και ορατό από άλλους στο δίκτυό τους. Οι χρήστες «θέλουν ένα εργαλείο αναζήτησης που μπορεί να τους βοηθήσει να αποκτήσουν πρόσβαση σε πράγματα που οι άνθρωποι έχουν μόλις μοιραστεί μαζί τους», είπε ο Zuckerberg.

Αντιδρώντας στην κίνηση και στις διογκωμένες προσδοκίες πριν από τη συνέντευξη Τύπου, οι μέτοχοι έριξαν τη μετοχή του Facebook πάνω από 1% στη διαπραγμάτευση το πρωί της Τρίτης. Το κοινωνικό δίκτυο προσπαθεί να χαράξει μια παραβολική πορεία πίσω στην τιμή της αρχικής δημόσιας εγγραφής των 38 δολαρίων του περασμένου φθινοπώρου. Η μετοχή έκανε βουτιά μετά την IPO, αλλά πρόσφατα ανέκτησε έδαφος βοηθούμενη από τη διαφημιστικό κομμάτι του Facebook και τις βελτιωμένες υπηρεσίες για κινητά.

Στη διάρκειας μίας ώρας συνέντευξη Τύπου που περιλάμβανε και απάντηση ερωτήσεων στο τέλος, στελέχη του Facebook έκαναν επίδειξη της νέας μηχανής αναζήτησης και παρέθεσαν μία μια σειρά από παραδείγματα σχετικά με το πώς θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί. Οι χρήστες μπορούν να πληκτρολογούν ερωτήματα όπως «ποιοι είναι οι φίλοι μου που ζουν στο Σαν Φρανσίσκο», «φωτογραφίες των φίλων μου πριν από το 1980» ή «εστιατόρια σε Σικάγο», και η ιστοσελίδα θα τραβήξει τα αποτελέσματα από το τεράστιο απόθεμα των posts των προτιμήσεων που έχουν «ανεβάσει» οι χρήστες. Το περιεχόμενο που βγαίνει ως αποτέλεσμα από την κάθε αναζήτηση θα λαμβάνει υπόψη του της προτιμήσεις σχετικά με το προφίλ ιδιωτικότητας των χρηστών, τόνισαν τα στελέχη του Facebook. «Η αναζήτηση που θέλαμε να φτιάξουμε είναι σύμφωνη με τις απαιτήσεις προστασίας της ιδιωτικής ζωής των χρηστών» είπε ο Zuckerberg, προσθέτοντας ότι «κάθε κομμάτι περιεχομένου έχει το δικό του κοινό». Είπε ότι το 10% της υπολογιστικής ικανότητας στα κέντρα δεδομένων του Facebook δαπανάται σε ελέγχους προστασίας των προσωπικών δεδομένων.

Όταν το Facebook δεν μπορεί να ανταποκριθεί στην αναζήτηση ενός χρήστη, θα επιστρέψει αποτελέσματα από τη μηχανή αναζήτησης Bing της Microsoft, στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών που ξεκίνησε το 2007. Όταν ρωτήθηκε γιατί η εταιρεία δεν συνεργάζεται με την Google, ο Zuckerberg δήλωσε ότι οι προηγούμενες συζητήσεις κατέρρευσαν λόγω της απροθυμίας της Google να εξυπηρετήσει τις ανάγκες προστασίας της ιδιωτικής ζωής των χρηστών του Facebook. Για παράδειγμα, είπε, το Facebook θέλει οι εταίροι των μηχανών αναζήτησης να αφαιρέσουν ορισμένα κομμάτια περιεχομένου, όπως φωτογραφίες, όταν οι χρήστες αλλάζουν τις ρυθμίσεις σχετικά με το privacy.

Το Graph Search ίσως δώσει τη δυνατότητα στο Facebook για τη δημιουργία νέων επιχειρήσεων. Όταν ένας χρήστης πληκτρολογεί «μουσική που αρέσει στους φίλους μου» ή , «τηλεοπτικές σειρές που αρέσουν στους φίλους μου» ή «εστιατόρια που άρεσαν στους φίλους μου από την Ινδία» η ιστοσελίδα προσφέρει μία σειρά από σχετικά τραγούδια, σειρές και τοπικές επιχειρήσεις, και κάθε κατάλογος περιλαμβάνει αξιολογήσεις από φίλους. Το επόμενο φυσικό βήμα για το Facebook είναι να δώσει στους χρήστες απευθείας links με τις προτεινόμενες από φίλους ταινίες, τηλεοπτικές εκπομπές και εστιατόρια, αλλά ο Zuckerberg δήλωσε ότι η εταιρεία δεν σκέφτεται επί του παρόντος να εκμεταλλευτεί οικονομικά το Graph Search: «Αυτό δυνητικά θα μπορούσε να γίνει μια επιχείρηση με την πάροδο του χρόνου, αλλά προς το παρόν έχουμε επικεντρωθεί στην οικοδόμηση μιας νέας εμπειρίας για το χρήστη. Θα πρέπει πρώτα να φτιάξουμε κάτι που είναι υψηλής ποιότητας. Αυτή είναι η αποστολή υπ’ αριθμ. 1».




Πηγή : capital.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου